کد خبر: ۱۸۷۵
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مدال نقره کودک ۵ ساله در مسابقات کاراته

حدیث قائمی‌خور مبارز پنج‌ساله محله الهیه است که در رشته رزمی کن‌شین‌کان‌ کاراته فعالیت می‌کند. کودک بااستعدادی که از یک‌سال پیش به‌واسطه پدر و مادر کاراته‌کارش به این رشته ورزشی علاقه‌مند شد.

حدیث قائمی‌خور مبارز پنج‌ساله محله الهیه است که در رشته رزمی کن‌شین‌کان‌ کاراته فعالیت می‌کند. کودک بااستعداد و پرتلاشی که از یک‌سال پیش به‌واسطه پدر و مادرش که هر دو کاراته‌کار هستند، به این رشته ورزشی علاقه‌مند می‌شود. هر روز در خانه و باشگاه تمرین می‌کند تا پله‌پله به اهدافش نزدیک‌تر شود.

مادرش، زینب رضایی، می‌گوید: سقف آرزوهای حدیث حضور در مسابقات جهانی و ایستادن بر بام المپیک است، این آرزو برای دختربچه‌ای که با 5سال سن، روزی 2،3ساعت تمرین می‌کند و حتی در خواب هم لباس رزمی را از تنش درنمی‌آورد، آرزوی محال و دور از دسترسی نیست.

 

دختر پا جا پای مادر گذاشت

حدیث از زمانی که به یاد دارد، رشته‌های رزمی را می‌شناسد. والدینش هر دو کاراته‌کار و از مربی‌های قدیمی مشهد به حساب می‌آیند. مادرش از همان سن‌وسال کم او را همراه خودش به باشگاه ورزشی محله می‌بَرد و حدیث هم برای سرگرم‌شدن گوشه زمین تمرین می‌کُند تا اینکه کم‌کم علاقه‌اش به مبارزه بیشتر می‌شود. به همین دلیل مادر تمرین‌های حدیث را جدی‌تر از قبل دنبال می‌کند و فوت‌وفن ورزش حرفه‌ای را به او می‌آموزد.

رضایی می‌گوید: حدیث از آن دست ورزشکارانی است که پتانسیل قهرمان‌شدن را دارد و من روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام. حرکات دست قوی دارد، دختر باهوشی است و همه‌ فنون ورزشی را موبه‌مو انجام می‌دهد. با انرژی کامل در تمرینات شرکت می‌کند و در هر مسابقه‌ای فقط به برنده‌شدن فکر می‌کند.

 

برتری در مسابقات مجازی

کرونا و محدودیت‌های آن و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی هم نتوانست حدیث را از ورزش و کسب افتخارات دور کند. او 4ماه پیش در مسابقات استانی مجازی کاراته شرکت کرد و مقام نخست را به‌دست آورد.

پشتکار و جاه‌طلبی حدیث باعث شد تا او خیلی زود در مسابقات کمیته سبک کن‌شین‌کان کاراته ایران که به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، شرکت کند

مادرش می‌گوید: کاتا در کاراته از ‌تعداد زیادی حرکت‌ شامل چرخش و گام‌برداشتن‌ تشکیل‌ شده است که با همراهی انواع ضربات دست و پا انجام می‌شود. این ورزش می‌تواند هم انفرادی و هم گروهی انجام شود. در دوره شیوع کرونا از طرف فدراسیون استان مسابقات مجازی برگزار شد، با فیلم‌هایی که از حرکات ورزشی حدیث گرفتیم و برای فدراسیون کاراته ارسال کردیم، او مقام نخست مسابقات کاراته سبک کاتای استان خراسان رضوی را به دست آورد.

 

کسب رتبه دوم مسابقات کشوری

حدیث هر روز 2ساعت در باشگاه می‌ماند اما تمرین‌های او به همین‌جا ختم نمی‌شود. او از صبح تا شب در خانه لباس مبارزه را از تنش درنمی‌آورد. کاتا، بالانس، چرخ‌وفلک، مبارزه و...، حدیث در هر فرصتی حرکات رزمی را اجرا می‌کند.

رضایی می‌گوید: پشتکار و جاه‌طلبی حدیث باعث شد تا او خیلی زود در مسابقات کمیته سبک کن‌شین‌کان کاراته ایران که به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، شرکت کند و ضمن کسب مدال نقره مسابقات در رده سنی نوباوگان، جواز حضور در اردوی تیم ملی را هم به‌دست آورد. او حالا باید خود را برای مسابقات بین‌المللی ارمنستان آماده کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
0
0
آوا و نمــــــای شهر
03:44